
Har du fulgt med i historien om NORU.dk her på bloggen?
Så ved du nu, hvordan din webshop bliver synlig over for potentielle kunder. Du ved, at du ikke må glip af mulighederne ved SEO, nyhedsbreve og sociale medier. Og du ved, at betalt markedsføring er en genial måde at booste din synlighed over for et større publikum.

Hvis jeg siger “Bing”, hvad siger du så?
De fleste vil nok sige: “Nah, glem det…”, eller blot trække på skuldrene.
Er du også en af dem, der ikke giver søgemaskinen Bing et sekund af din opmærksomhed?
Det kan jeg godt forstå! For der er vist ingen tvivl om, at Google har fat i den lange ende, når det kommer til at være den foretrukne søgemaskine.

Sidst du hørte fra mig, kunne du læse mere om, hvad du bør gøre for at skabe synlighed på nettet, så du kan tiltrække kunder til din shop. Her nævnte jeg Google, nyhedsbrevet og de sociale medier som steder, dine potentielle kunder skal kunne finde dig.
Men hvordan kan du oven i det give din markedsføring et ekstra boost og nå ud til et større publikum?

Instagram har ændret i sit API, så det ikke længere er ligetil at få sit eget Instagram-feed ind på egen hjemmeside. Dette er en step-by-step guide til at få feedet ind på din hjemmeside. Bruger du WordPress, er der lavet et plugin til dette. Du kan læse mere om Instagram Feed plugin til WordPress.

Yes! Har du fulgt med her på bloggen, kører din webshop nu med de basale funktioner på plads og varer på hylden. Så er det bare at vente på, at ordrerne kommer væltende ind… eller hvad?
Det er desværre ikke så nemt.
For du er nødt til at have en plan - eller en strategi om du vil - for, hvordan du får besøgende på shoppen og ikke mindst, hvordan du forvandler dem til kunder.

At starte egen online shop er en proces, der kræver mange overvejelser og valg. I mine tidligere indlæg har jeg gennemgået de indledende overvejelser om branche og produkt, de valg, du skal tage for rent faktisk at tjene penge på din shop, samt hvilke tanker, du skal gøre dig, når du vælger platform til din shop.

Har du fulgt med her det sidste stykke tid? Så ved du, hvordan jeg fandt ud af, at jeg skulle sælge kaffe og te på min online shop via abonnementsløsninger ud over det klassiske enkeltkøb.
Samlet set ved du nu, hvordan jeg tog de spæde skridt til opstarten af NORU.dk. Jeg håber det har inspireret dig til at få gjort dig dine egne overvejelser om opstart af webshop.

Gæsteindlæg skrevet af: Mads Nordskov er Head of Operations i det digitale bureau Lazytoro ApS, der er specialiseret i linkbuilding i Danmark og på de skandinaviske markeder. Mads har arbejdet på og med Internettet siden 1997 og har en baggrund fra flere større ecommerce-virksomheder.
Du har en webshop og du har arbejdet hårdt på at få den bygget, optimeret og konverterende.

Læser du stadig med her? Fedt!
Så er det nok, fordi du har besluttet dig for at starte din egen online shop. Og du ved nu, hvilken branche, du vil satse på, og hvilke produkter, du vil sælge ik’? Ellers kan du tage et kig på mit første indlæg lige her.

Har du en drøm om at stable din egen webshop på benene? Så har du nok allerede besøgt alverdens hjemmesider for at få opskriften på den perfekte shop?
Der findes virkelig mange tips, vejledninger, skabeloner, lister o. lign. derude. Og ja, der er også mange ting, du skal have styr på for at bygge en succesfuld webshop op fra bunden.